RAJA NAMRUD (NIMROD) DAN FREEMASON

Slideshow ini membutuhkan JavaScript.

♛ barb3ta

Kenalilah musuhmu. Musuh akhir zaman yang megah bertahta dalam lautan fitnah. Inilah dunia kita hari ini. Fitnah ada dimana-mana. Ramai yang tidak tahu atau tidak ambil peduli. Semua sibuk. Tak ada waktu merenung, musibah bakal ditempuh terutama anak cucu nanti.

Inilah dunia DAJJAL, dunia yang sesak dengan najis. Dunia gila paling dahsyat. Dunia glamour yang tidak pernah lepas dari sentuhan tangan ghaib, tangan mereka yang hidup bergelumang najis FITNAH.

Konspirasi?

Itulah fitnah Dajjal. Juga dunia bank RIBA.

Dapatkah kita lari?

Tidak. Melainkan atas pertolongan Allah SWT. Berdo’alah.

1 STATUE OF LIBERTY

Patung STATUE OF LIBERTY merupakan lambang kepada ibu Namrud (Semiramis) yang membawa obor cahaya, yang konon obor cahaya itu adalah roh anaknya Namrud yang senantiasa berada di dunia ini. Statue of Liberty ada dalam logo Columbia Pictures adalah sebahagian dari Columbia TriStar Motion Picture Group – Sony Pictures Entertainment yang dimiliki oleh Keluarga Rothschild

Kisah Namrud di dalam Al Quran (Raja Namrud bin Kan’an bin Kusy bin Sam bin Nuh) ada kaitan hingga ke zaman moden ini. Selain dari kisah yang berkaitan dengan perjuangan Nabi Ibrahim a.s, juga berkaitan dengan keinginan Namrud ingin menguasai dunia yang kini agendanya itu diteruskan oleh cucu-cicit keturunannya yang sekarang ini berselindung di sebalik nama Freemason, Illuminati etc.

Nama ‘Nimrod’ dalam bahasa Hebrew (Ibrani) berasal dari kata “Marad” yang bererti “membangkang atau murtad”,  bahasa Ibrani serumpun dengan bahasa Arab, “Marad” di dalam bahasa Arab ialah “Ridda” yang bermaksud “murtad”.

Manusia pertama di muka bumi ini yang murtad dan musyrik dan kemudian mengaku sebagai tuhan ialah Namrud. Kerajaan pertama di muka bumi iniadialah kerajaan Namrud (2275-1943 SM) di Babylon (Iraq) dan memegang kuasa pemerintahannya selama 400 tahun.

2 patung nimrod

Namrud adalah manusia pertama memerintahkan agar membuat kota Babylon yang amat mahsyur itu, menara Babylon, kota Nineweh dan kota-kota lainnya, keinginan Namrud ingin menguasai dunia di bawah satu pemerintahannya itulah yang kini disebut sebagai ”New World Order.”

Mereka membuat gedung besar dan tinggi atau pencakar langit dikenal sebagai MASONS, yang pada zaman moden kini disebut sebagai Freemasons. Mereka memang hebat dalam Arkitek.

Cita-cita Namrud pada ketika itu tidak kesampaian, kerana itu lah keturunannya sampai sekarang berusaha untuk  merealisasikannya, kerana itu lah lukisan piramid pada uang 1 dollar Amerika Serikat itu belum siap.

Kisah tentang Namrud masih berlanjut hingga hari ini yang diwarisi oleh keturunannya, ini dapat terlihat dengan jelas sebagaimana Amerika Syarikat telah menaklukkan Iraq (Babylon). Bukan semata-mata kerana minyak, tetapi setidaknya ada agenda lain yang menjadi misi mereka.

3 tower_of_babel

KESESATAN FIRAUN HINGGA KINI

Jumlah kejahatan dan kezalimannyanya amat banyak, di antaranya dia mengawini ibu kandungnya sendiri yang bernama Semiramis. Setelah Namrud meninggal dunia, ibu yang merangkap sebagai isteri tersebut menyebarkan ajaran bahawa Roh Namrud tetap hidup selamanya, walaupun jasadnya telah mati. Dia membuktikan ajarannya dengan adanya pohon Evergreen yang tumbuh dari sebatang kayu yang mati, yang ditafsirkan oleh Semiramis sebagai bukti kehidupan baru bagi Nimrod yang sudah mati.

Untuk mengenang hari kelahirannya, Namrud selalu hadir di pohon Evergreen ini dan meninggalkan bingkisan yang digantungkan di ranting-ranting pohon itu, 25 Desember itulah hari kelahiran Namrud. Inilah asal usul pohon Natal yang dirayakan oleh orang-orang Kristian pada Hari Natal.

4 images

Walaupun dikatakan bahawa Semiramis ialah seorang perawan ketika melahirkan Namrud, dia juga kemudiannya melahirkan seorang lagi anak selepas Namrud mati. Anak itu bernama Tammuz dan dia mengatakan anak itu adalah jelmaan Namrud. Tammuz diberi gelaran ‘Orion‘ yang bermaksud ‘benih seorang wanita‘. Semiramis semula dikenali sebagai ‘Ibu perawan’, ‘Ibu suci’ dan ‘Dewi dari syurga’, maka dimulailah penyembahan terhadap Semiramis dan anak tuhan.

Melalui pengaruh dan pemujaannya kepada Namrud, Semiramis dianggap sebagai ‘Ratu Langit’ oleh rakyat Babylon. Dengan berbagai julukan, akhirnya Namrud dipuja sebagai ‘Anak Suci dari Syurga’. Melalui perjalanan sejarah dan pergantian generasi dari masa ke masa, dari satu bangsa ke bangsa lainnya, penyembahan berhala versi Babylon ini berubah menjadi Messiah Palsu yang berupa dewa Baal, anak dewa Matahari.

Agama itu berpindah ke Mesir selepas kejatuhan kerajaan Babylon. Di sana mereka menyembah Isis dan anaknya Osiris (dikenali juga sebagai Horus). Dewa-dewi itu mempunyai nama dan asal yang sama. Nama Osiris sama makna dengan Orion iaitu ‘benih seorang wanita’.

Kemudiannya, ajaran penyembahan berhala ibu dan anak itu tersebar ke tempat lain pula. Di Asia bernama Cybele dan Deoius. Dalam agama Pagan Roma disebut Fortuna dan Jupiter. Bahkan di Yunani, China, Jepang, Tibet ditemukan adat pemujaan terhadap dewi Madonna.

Karakter Goddess / Dewi kuno, di antaranya adalah Semiramis, ibu kepada Raja Namrud telah disadur semuanya dari kisah Semiramis dengan Namrud.

Lihat pula persamaan antara Semiramis dengan STATUE OF LIBERTY di Amerika Syarikat, yang dihadiahkan oleh Freemason Perancis kepada Amerika Syarikat sewaktu peristiwa kemerdekaan negara Amerika Syarikat sebagai tanda persahabatan kedua negara tersebut.

Gambar Semiramis juga terpampang dalam mata uang lama Amerika Serikat.

5 unduhan

Patung STATUE OF LIBERTY itu merupakan lambang kepada Semiramis yang membawa obor cahaya, yang konon obor cahaya itu adalah roh anaknya Namrud yang sentiasa berada di dunia ini. Statue of Liberty bukan saja ada di Amerika Syarikat, tetapi juga di Perancis, Austria, Germany, Italy, Jepang, China, Brazil dan Vietnam,  simbol itupun ada dalam logo Columbia Pictures yang mana sebagian dari Columbia TriStar Motion Picture Group dimiliki oleh Sony Pictures Entertainment.

KETURUNAN FIRAUN HINGGA KINI

Keturunan Namrud masih berlanjut hingga sekarang. Setelah banyak dikaji dan diakui sendiri oleh orang-orang, maka terbuktilah bahawa salah satu keturunan yang berada di dalam Illuminati adalah keturunan dari Raja Namrud, mereka adalah keturunan Rothschild (Rothschild Bloodline) dan Astor, Bundy, Collins, DuPont, Freeman, Kennedy, Li, Onassi, Rockefeller, Disney, Russell, Van Duyn, Merovingian (kerabat diraja British) dan Reynolds, dalam Illuminati ada dikatakan berasal dari keturunan Firaun, diketahui bahwa mereka  ingin menguasai dunia ini di bawah pemerintahannya sebagai penyambung tradisi keluarga-keluarga mereka terdahulu.

Children’s TV Workshop yang membuat rancangan seperti Sesame Street juga milik mereka dan Disney yang membuat pelbagai rancangan kartun, pekerjaan mereka adalah mem-BRAINWASH anak-anak dan remaja, terutama menjauhkan fikiran dari soal keTuhanan.

SISTEM PEMERINTAHAN

Negara yang disebut United atau Union adalah di bawah pengaruh mereka, seperti halnya dibawah ini:

1 – UN – United Nation (PBB)
2 – USA – United States of America
3 – UK – United Kingdom
4 – USSR – Union of Soviet Socialist Republics
5 – UAE – United Arab Emirates , 7 wilayah, yaitu Abu Dhabi, Dubai, Ajman, Sharjah, Ras AlKhaimah, Fujairah dan Umm Al Quwain.
6 – UNESCO – United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization

Konsep UNITED adalah menyatukan semua di bawah kekuasaan mereka seperti yang tersirat pada bendera-bendera negara yang menjadi milik mereka.

Dari zaman dahulu kala lagi mereka mencoba mengalihkan  sistem pemerintahan monarki (kerajaan) kedalam sebuah negara sistem lain seperti republik (re PUBLIC), demokrasi, komunis dan sebagainya. Karena sistem monarki mesti taat dan patuh pada seorang raja, sistem lain adalah memilih ada pada tangan rakyat, mereka memilih pemimpin yang sesuai dengan kehendak mereka (Pemimpin Boneka), rakyat semakin mudah tidak akan bersatu dan timbul perpecahan diantara mereka.

PENEMUAN KITAB SIHIR

Pada tahun 1118, sekelompok tentara yang bernama Knight Templar telah dibentuk mengawal keadaan di Jerussalem dan menciptakan suatu sistem ekonomi sendiri, telah menemukan harta yang tak ternilai harganya, tepat dibawah Baitul Maqdis atau yang kita kenal saat ini adalah Masjid Al-Aqsa di Palestin, yang berada di Jerusalem.

Harta tersebut sebenarnya merupakan buku-buku sihir purba milik Bani Israil yang dirampas oleh Nabi Sulaiman as. Nabi Sulaiman merampas semua buku-buku sihir dan menyimpannya di dalam sebuah ruang rahasia di bawah Al-Aqsa. Khight Templar telah menemukan bilik tersebut dan mempelajari seluruh simbol-simbol dan sihir-sihir dari bani Israil.

Sihir-sihir tersebut sangat hebat, dikala itu mereka mengamalkan seluruh upacara penyembahan Iblis tersebut. Mereka dapat berhubung langsung dengan AL-MASIH AD DAJJAL yang sedang dikurung dan dirantai sebelum kelahiran Nabi Muhammd SAW.

Dajjal menjanjikan mereka kekuasaan, kekayaan dan segala macam kenikmatan yang tiada tandingnya. Sebagai balasan, para penyembah Iblis ini perlu bekerja untuk Dajjal dalam melaksanakan semua konspirasi agungnya. Termasuk membina Haikal Sulaiman, sebagai istana tempat Dajjal akan memerintah dunia.

Rahasia amalan sihir berada di hujung jari mereka. Mereka pindahkan kitab-kitab dan mulai berlatih dan mengamalkan dan mereka dapat masuk ke alam syaitan.

Mereka benar-benar telah jauh dari agama Nabi Sulaiman dan Allah SWT dan tenggelam di bawah kekuasaan dan pengaruh Iblis. Karena ritual yang  dijalankan dengan segera menjadi orang yang berpengaruh dan terkaya di negara itu.

Selama berabad-abad, naskah itu diselundupkan ke Eropah dan Kesatria Templar menggelari mereka sebagai “Free Mason”. Dengan kekuatan yang terkumpul itulah, mereka pantas menyebarkan pengetahuan ini di seluruh dunia melalui sekumpulan kelompok rahasia.

Ketika Jerusalem berjaya dan dirampas kembali oleh tentara Islam, The Knigth Templar terpaksa melarikan diri ke Eropah kemudian membangun kekuatan di Eropah. Menyadari hal ini, raja-raja Eropah telah mengharamkan Knight Templar. Amalan sihir mereka terbongkar, hampir semua ahli sihir ditangkap dan dibakar hidup-hidup.

Pergerakan diganti nama menjadi “Freemason” (simbol segi tiga bermata satu). Selanjutnya, Freemason menjalankan konspirasinya dan menjatuhkan semua raja-raja Eropah dan pihak-pihak gereja melalui sebuah revolusi.

Demi menutup semua konspirasi jahat itu, mereka perkenalkan istilah “renaissance” dalam sejarah, maka rancangan jahat itu terlihat “Mulia” dalam liputan sejarah.

Jika Freemason/Illuminati sudah mendapat hak dan kekayaan di dunia dan “harta rahsia” ini. Mengapa semua tertumpu untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa?

Sebenarnya mereka sedang mempersiapkan kedatangan tuhan mereka yaitu “Dajjal”.

Setelah mereka menguasai Eropa, mereka memperluas ke seluruh dunia. Disinilah bermula era penjajahan. Akhirnya mereka berjaya dan kembali menguasai Jerusalem. Haikal Sulaiman kembali diduduki untuk penyambutan raja mereka “Dajjal Laknatullah alaihi”.

Sebagaimana  yang  nampak pada saat ini, tentara-tentara Dajjal telah merusakkan Masjid Al Aqsa dan sedang dalam proses pembinaan Haikal Sulaiman.

13 KETURUNAN ILLUMINAT & RAJA NAMRUD

The Hidden Hand menyadari lambat laun kegiatannya akan diketahui juga, karena itulah dia  mengkomersilkan dirinya berserta ‘secret societies’ nya (ingat National Treasure?). Dia mesti mempopularkan dirinya terlebih dahulu.

The Hidden Hand perlu menjadikan kehadirannya tidak menimbulkan kepanikan di kalangan manusia, diterima dan disambut malah mungkin ditunggu-tunggu.

Illuminati adalah salah satu daripada ‘secret societies’ yang dikomersilkan untuk menutup pergerakan elit peringkat tertinggi sejak modus operandi Dajjal Laknatullah diketahui gemar mewujudkan beratus-ratus ‘secret societies’ atau kelompok rahasia yang mempunyai hubungan di antara satu sama lain.

Organisasi Iluminati dikuasai oleh 13 keturunan Yahudi terpilih iaitu Rothschild, Rockefeller, Astor, Collins, DuPont, Freeman, Kennedy, Li, Onassis, Reynolds, Russel dan Van Duyn.

Keturunan ini mempunyai peranan masing masing seperti Rothschild misalnya berperan dalam keuangan, keluarga Rockefeller lebih kepada pengaruh politik antara bangsa, Collins lebih kepada kesihiran, ilmu hitam dan mistik.

Salah satu dari 13 keturunan tersebut ada yang mempunyai pertalian langsung dari darah keturunan Raja Namrud, raja yang mencampakkan Nabi Ibrahim a.s  ke dalam api unggun besar. Namrud adalah raja dari keturunan cucu-cicit Ham, anak Nabi Noh a.s.

Fritz Springmeier adalah orang pertama yang menyebarkan silsilah keturunan Illuminati dan bagaimana ia berkembang hingga saat ini,

Akibatnya pada 1995, Fritz telah dipenjarakan atas tuduhan palsu (yang direka oleh Amerika) merampok bank di Syria, mengedarkan video porno dan mengedarkan narkoba. Selain itu, rumahnya juga telah diserang pasukan FBI tanpa sebab pada 1 Maret 2003.

Uraian Fritz tentang keturunan-keturunan Yahudi yang terpilih ini membuktikan ada ”seseorang” yang mengetahui silsilah keturunan hingga ke zaman Nabi Nuh.

Mengumpulkan dan menjaga silsilah suatu keturunan sejak beribu-ribu tahun adalah pekerjaan yang sukar karena manusia berpindah tempat dan beranak pinak dari masa kemasa. Namun bukanlah menjadi pekerjaan yang sulit apabila diuruskan oleh ”seseorang” yang berumur panjang, ribuan tahun.

Sejak ribuan tahun dahulu, Para pemimpin Freemason mengamalkan tatacara hidup Firaun yaitu menikah sesama adik beradik agar supaya kekuasaaan pemerintahan hanya dikalangan keturunan Firaun.

dan mereka mengikuti apa yang telah dibacakan oleh syaitan-syaitan di zaman kerajaan Nabi Sulaiman. Dan bukanlah Nabi Sulaiman itu kafir tetapi syaitan-syaitan itulah yang kafir. Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat Harut dan Marut di Negeri babil, sedang mereka berdua tidak mengajar seorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata “Sesungguhnya kami ini hanyalah cobaan (untuk menguji imanmu), karena itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)”. Dalam pada itu ada juga orang mempelajari dari mereka berdua… Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telah mengetahui bahwa barangsiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bagian yang baik di akhirat…”;

(Al-Quran: Surah Al-Baqarah [2]:102).  (♛Hob3)

source
Pos ini dipublikasikan di Artikel dan tag , . Tandai permalink.

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s